Решетилівська ЗОШ І ступеня - Тиждень інклюзивної освіти
 

Ви увійшли як Гость | Група "Гости"
Головна Мій профіль Вихід RSS Понеділок, 22.09.2014, 12:09                                   

«Школа сприяння здоров’ю: Гармонія. Партнерство. Родинність»



Тиждень інклюзивної освіти у Решетилівській ЗОШ І ступеня

  Одного дня ми всі приходимо у цей світ маленькою ди­тиною, крихітною, беззахисною, яка потребує турботи, любові, підтримки рідних…

  День за днем дитина росте… Попереду у неї стіль­ки всього: болі та радощів, численні злети та падіння..

  Щодня на землі чиєсь життя народжується і чиєсь згасає. Кожного дня на цей світ народжуються і діти, яких ми називаємо дітьми з особливими потребами. Особливими тому, що через свою ту чи іншу неповносправність вони потребу­ють нашої особливої турботи. Їх також, як і кожну дитину, чекає своя неповторна доля. У них також будуть свої болі та радощі, свої злети та падіння. І неповносправним дітям так само, як і кожній дитині, хочеться побажати щасливої, світлої долі...

  З 26 по 30 листопада у Решетилівській ЗОШ І ступеня проводився «Тиждень інклюзивної освіти». Практичний психолог школи Дем’янець І.А. спільно з вчителем – дефектологом Загоруйко Л.В. та педагогом – організатором Задорожною Н.Г. підготували та провели низьку заходів, спрямованих на привертання уваги учнів, їх батьків, вчителів школи до проблем людей з особливими потребами, захисту  їх гідності, прав і благополуччя.

  Розпочався тиждень інклюзивної освіти з оголошення плану заходів на шкільній лінійці:

План заходів під час проведення «Тижня інклюзивної освіти»

у Решетилівській ЗОШ І ступеня

 ПОНЕДІЛОК 26.11.2012.

День просвітництва

1.   Відкриття тижня інклюзивної освіти.

     Оголошення плану заходів протягом тижня на шкільній лінійці.

2.  Оформлення куточка психолога (розміщення інформаційно-просвітницьких повідомлень для вчителів та батьків).

 ВІВТОРОК 27.11.2012.

День толерантності

1. Бесіда «Неповносправність: причини та наслідки» ( для учнів 2-4 класів).

2. Проведення анкетування серед учнів 3-4 класів  «Як я сприймаю людей з неповносправністю».

 

СЕРЕДА 28.11.2012.

День засвоєння знань та обміну думками

1.Виховна година для учнів 2 класів «Всі ми рівні - всі ми різні».

2.Засідання педагогічної ради «Методичні рекомендації щодо організації навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами ».

3.Засідання круглого столу для вчителів  «Інклюзія: «за» і «проти»». Обмін думками що до результативності впровадження інклюзії в школі.

ЧЕТВЕР

29.11.2012.

День талантів

1.     Виховна година для учнів 3 класів «Всі ми рівні - всі ми різні».

2.     Виставка малюнків на тему: «Всі діти мають право на життя!».

 3. Проведення свята «Моє дитинство веселкове».

 

П’ЯТНИЦЯ

30.11.2012.

День порозуміння

1. Виховна година для учнів 4 класів «Всі ми рівні - всі ми різні».

 2. Фотовиставка «Всі ми діти рідної землі».

 3. Підведення підсумків проведення тижня інклюзивної освіти.

 

  Під час проведення бесіди «Неповносправність: причини та наслідки» практичний психолог школи познайомила учнів з поняттями «люди з особливими потребами», «неповносправність»; повідомила про можливі причини того, що здорові люди стають людьми з особливими потребами, а також пропонувала школярам за допомогою різних вправ уявити себе на місці неповносправних людей.


 З метою вивчення особистого ставлення учнів до людей з особливими потребами на базі 3-4 класів було проведено анкетування «Як я сприймаю людей з особливими потребами».  Всього в анкетуванні взяли участь 123 учні 3-4 класів (84,8% від загальної кількості учнів школи даної вікової категорії). Під час аналізу результатів анкетування було виявлено, що із загальної кількості опитаних 91,9% знають хто такі люди з особливими потребами. На запитання: «Як ти поставишся до того, що у твоєму класі з’явиться дитина з особливими потребами?» 85,4% опитаних  учнів відповіли – «Добре, адже це така ж сама людина, як і я». Але найцікавішими виявилися відповіді на запитання анкети, в якому учням пропонувалося уявити, що вони спіймали «золоту рибку» і можуть попросити її виконати одне їхнє бажання. Відповіді дітей були різноманітними (отримати омріяну іграшку, ноутбук,  навчитися малювати, гарно вчитися, стати спортсменом, бути щасливим, знайти вірного товариша і т.д.), але більшість учнів, які приймали участь у анкетуванні (62,6%) відповіли, що попросили б щоб всі люди на землі були здоровими, щоб люди з особливими потребами одужали.

  Під час проведення виховної години «Всі ми рівні-всі ми різні», метою якої  було формування в учнів навичок емпатії, співчуття, переконання в тому, що кожна людина, якою б вона не була є унікальною й неповторною, психолог школи звертала увагу школярів на те, що людство складається не просто з людей, а з людей, які відрізняються один від одного за статтю, віком, зростом, зовнішністю, національністю, станом здоров’я, мають різні характери, інтереси і т.д. Але всі ми  - люди, які мають рівні права!


Для вчителів школи протягом тижня було проведено засідання педагогічної ради, під час проведення якого практичний психолог та вчитель-дефектолог школи ознайомили колег з методичними рекомендаціями щодо організації навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами.

А на засіданні круглого столу для вчителів « Інклюзія «за» і «проти» » відбулося обговорення результативності впровадження інклюзії в школі. Класні керівники, які працюють в інклюзивних класах поділилися своїми спостереженнями та досвідом роботи з дітьми з особливими потребами.


Учні 3- 4 класів взяли активну участь у проведенні виставки малюнків «Всі діти мають право на життя».


   Психолог школи спільно з четвертокласниками підготували фотовиставку «Всі ми -діти рідної землі!»


    На завершення «Тижня інклюзивної освіти» педагог – організатор Задорожна Н.Г. підготувала та провела для молодших школярів прекрасне свято «Моє дитинство веселкове».


Під час свята учні, які виявили бажання поділитися своїми талантами, порадували глядачів своїми піснями, віршами, гуморесками, грою на музичних інструментах, представили на виставку свої малюнки на різні тематики.   


У всіх нас більше схожого, ніж відмінного і всі ми залежимо одне від одного.

Пам’ятаймо: ми всі люди, всі мріємо бути щасливими, здоровими, всі  проживаємо на цій землі…Кожен з нас може допомогти людям з особливими потребами бути щасливими. Треба тільки побачити в цих людях — людей, в цих дітях — дітей, адже вони такі ж, як і ми, тільки  трішечки особливі.

   Коли люди навколо з розумінням поставляться до дитини з особливими потребами, прагнутимуть допомогти їй, підтримати її сім’ю, тоді у неї з’явиться дові­ра, почуття підтримки, віра в те, що можна подолати усі перешкоди. Тоді з’явиться бажання жити, бо життя є життя і треба прийняти усе, що воно несе...







Створити сайт безкоштовно