Ви увійшли як Гость | Група "Гости"
Головна Мій профіль Вихід RSS Середа, 23.08.2017, 22:28                                   

«Школа сприяння здоров’ю: Гармонія. Партнерство. Родинність»



   

З метою реалізації завдань Школи сприяння здоров’ю адміністрацією створюються відповідні матеріально-побутові умови:

·        на території школи розміщено спортивний майданчик з твердим покриттям для занять з міні-футболу;

·        обладнано хореографічний і гімнастичний зали, актовий зал;

·        обладнано ігрову зону, «Зелений клас» для проведення уроків довкілля;

·        озеленено шкільний корпус, територію школи;

·        штат школи укомплектовано вчителем-дефектологом, психологом;

·        працює група продовженого дня;

·        обладнано сучасний медичний кабінет.

   Медичною сестрою школи постійно випускаються медико-санітарні бюлетні. В шкільній газеті «Шкільний калейдоскоп» відведено сторінку «Планета здоров’я» для порад медичного працівника. В школі діє батьківський лекторій «Здоров’я дитини – здоров’я нації».

   Значну увагу медична служба надає вивченню навантаження дітей на уроках фізичної культури, перевірці санітарного стану школи, їдальні, спостереженню дотримання режиму в групах продовженого дня.

   Щорічно учні школи проходять поглиблений медичний огляд при Решетилівській ЦРЛ. Тому обов’язковим заходом медичного контролю є медичне обстеження учнів, запровадження листків здоров’я.

   У школі працює група продовженого дня. Це дає можливість формувати в учнів готовність до активної самостійної роботи, підтримувати позитивну мотивацію до навчання. Режим роботи ГПД побудований так, що дозволяє здійснювати перехід при перших проявах втоми з розумової праці на активний відпочинок. Такі умови сприяють збільшенню високої та стійкої працездатності учня.

   Для здійснення інклюзивного навчання в штатний розпис введено ставку вчителя-дефектолога, обладнано кімнату для проведення занять з учнями з особливими потребами.

Забезпечення соціально-психологічного середовища закладу

   Збереження й зміцнення здоров’я учнів школи залежить від соціального середовища, в якому вони знаходяться. 

   Соціально-психологічна служба школи складається із психолога та вчителя-дефектолога. Служба працює в напрямі діагностування психічного здоров’я учнів. Нею вирішуються ряд важливих завдань:

-         збереження і зміцнення психічного здоров’я учнів;

-         виявлення та усунення психічних відхилень учнів;

-         формування психічної культури педагогів, учнів, батьків;

-         вивчення і подолання різних форм девіантної поведінки.

   Соціально-психологічною службою проводяться психологічні і соціальні дослідження, тренінги, індивідуальні та групові бесіди.

   Служба тісно співпрацює з службою в справах дітей райдержадміністрації, центром практичної психології і соціальної роботи при відділі освіти, з районною медико-психологічною консультацією.

Здійснення оздоровчо-фізкультурної діяльності

   В системі роботи школи просліджується:

-         проведення щоденної ранкової зарядки;

-         уведення валеологічного компонента під час навчальних занять: фізкультхвилинки, динамічні паузи, дихальні вправи, точковий масаж, пальчикова гімнастика, рухливі перерви;

-         сольові подушечки;

-         аромотерапія;

-          профілактика плоскостопості (каштанові доріжки);

-         масажні килимки;

-         вправи на корекцію зору (робота з сенсорними з хрестами, «зелена точка»);

-         участь педагогів, батьків, учнів у спортивних змаганнях;

-         випуск газети «Планета здоров’я»;

-         робота спортивних секцій (міні-футбол, баскетбол, пішохідний туризм, бальні і спортивні танці).

   У школі стало традиційним проведення у квітні загальношкільного Дня здоров’я із залученням 100% учнів, педагогів, батьків школи, громадськості. Після проведення такого свята діти опановують навички та вміння, які знадобляться їм у подальшому житті, усвідомлюють, що задля колективної перемоги вони здатні подолати  психологічні бар’єри. Ці змагання згуртовують класні колективи, підвищують рухову активність, спонукають до системних занять фізичною культурою.

   Обов’язкові спортивні змагання закладу, які проводяться щорічно й стали доброю традицією школи:

-         тиждень стрибуна;

-         тиждень бігуна;

-         тиждень спритності;

-         тиждень ігор.

   Традиційним стало проведення у вересні місяці Олімпійського уроку.

   Влітку в школі працює оздоровчий табір «Росинка», у якому протягом 14 днів оздоровлюються 60 учнів із різних категорій сімей. Для учнів організовується двохразове харчування, культурно-масова виховна робота: розваги, екскурсії, подорожі, свята, конкурси малюнків на асфальті, конкурс «Караоке», спортивні змагання тощо.

Виховання гідного громадянина

   Важливим фактором розвитку збереження й зміцнення здоров’я учнів є соціальне середовище, у якому вони виховуються. Усвідомлюючи це, педагогічний колектив нашої школи  ознайомлюють дітей із традиціями і звичаями українського народу, системою фізичного загартування через проведення бесід, виховних заходів, конкурсно-розважальних програм, туристичних змагань.

   Системою стали розважальні конкурси «Козацькому роду нема переводу», «Козацькі забави».

   Учні школи з великим зацікавленням відвідують місцевий краєзнавчий музей.

Інтелектуальний компонент школи сприяння здоров’ю

   Навчальний план школи складено з урахуванням специфіки направленості закладу:

-         складання розкладу занять з урахуванням норм навантаження;

-         у всіх класах забезпечено три уроки фізкультури;

-         у 1-4 класах викладається предмет «Хореографія»; заняття хореографією дозволяють розвивати не лише фізичні якості організму, а й формують естетичні смаки;

-         у всіх класах запроваджено викладання предмету «Основи здоров’я»;

-         на кожному уроці запроваджено систему розвантажувальних фізкультхвилинок із метою розвантаження та підвищення рухової активності учнів.

   Адміністрацією закладу постійно проводиться валеологічна й екологічна корекція навчальних планів, календарно-тематичне планування предметів інваріантної і варіативної частин навчального плану. Забезпечення учнів знаннями про власне здоров’я здійснюється не тільки через проведення уроків та виховних заходів. Школа активно співпрацює з ЦРЛ, систематично проводяться лекції профілактики різних захворювань.

Змістовна організація вільного часу

   Позакласна діяльність школи охоплює всю освітньо-виховну роботу в позакласний час і спрямована на забезпечення потреб особистості у творчій самостійній діяльності за інтересами, стимулювання їх творчого самовдосконалення та задоволення потреб дітей у професійному самовизначенні відповідно до їх здібностей. В школі працюють гуртки: декоративно-прикладного мистецтва «Дивоцвіт», хореографічний «Віночок», екологічний «Краплинка», театральний, «Сходинки до інформатики», шаховий, баскетбольний, з міні-футболу, пішохідного туризму, «Берегиня».

Співпраця з громадськістю і батьками

   Значну увагу для реалізації завдань Школи сприяння здоров’я навчальний заклад надає співпраці з громадськістю.

   Тому школа активно співпрацює з такими установами:

-         Полтавський обласний  інститут післядипломної педагогічної освіти імені М.В.Остроградського;

-          Відділ освіти Решетилівської РДА;

-          Решетилівська райдержадміністрація, районна рада;

-         Селищна рада;

-         Решетилівська гімназія імені І.Л.Олійника;

-          СШ №24 м.Полтави;

-          Відділ культури РДА;

-         Районний будинок дитячої та юнацької творчості;

-          Районна бібліотека;

-          Районна санепідемстанція;

-         Центральна районна лікарня;

-          Спонсори.