Ви увійшли як Гость | Група "Гости"
Головна Мій профіль Вихід RSS Середа, 22.11.2017, 13:58                                   

«Школа сприяння здоров’ю: Гармонія. Партнерство. Родинність»




Поговоримо про шкільну дезадаптацію

 

  Якщо першокласник не дуже добре пристосувався до відвідування дошкільної установи, або зовсім її не відвідував, то можуть виникнути певні ускладнення і в першому класі. Це явище називається шкільною дезадаптацією.

  Пізнавальна активність маленького школяра досить висока: він ставить запитання, радіє коли відкриває для себе нові знання. Але ця допитливість наштовхується на певні протиріччя. Наприклад: «Хочу, але не можу»; «Нецікаво, але треба»; «Цікаво, але про це не розповідають»; «Треба поміркувати, але вимагають швидкої відповіді»… Поступово вогник бажання все знати, бути попереду, стати найрозумнішим згасає, а на зміну йому приходить неуважність, тривожність тощо.

  Як показують дослідження, до дітей, яким важко адаптуватися, належать, як правило:

·        діти з відхиленнями в інтелектуальній, комунікативній, мотиваційній або емоційній сферах;

·        діти, які мають хронічні хвороби, через які змушені пропускати багато уроків;

·        діти, в яких порушена саморегуляція поведінки або недорозвинене мовлення;

·        діти з неблагополучних або неповних сімей, які від початку і надалі не отримують від дорослих підтримки та допомоги в навчанні.

 

Що можуть зробити батьки, щоб полегшити адаптацію дитини

до початкової школи?

Їхня позиція повинна бути активною:

1.      Cтворювати позитивне емоційне ставлення до школи, в яку ходить дитина (в сімейному спілкуванні підтримувати високий статус школи, вчителів);

2.      Допомагати при виконанні складних домашніх завдань, підтримувати у дитини впевненість у своїх силах;

3.      Запобігати перенавантаженню (спланувати з дитиною раціональний режим дня);

4.      Навчити дитину доцільно використовувати позашкільний час;

5.      Підтримувати, розвивати здібності дитини до тих видів діяльності, якими вона захоплюється, і в яких має певні успіхи.

 

ПАМ’ЯТАЙТЕ: при виникненні перших ускладнень, небажання йти до школи  батькам необхідно поговорити з класним керівникам. Можливо такій дитині знадобиться допомога психолога. Якщо ж причиною дезадаптації є порушення нервово-психічного здоров’я дитини, бажано отримати допомогу у дитячого психіатра або психотерапевта.